Skip to main content

Η δημιουργία λογοτύπου

δεν αποτελεί μια εύκολη υπόθεση.

Αρχικά, απαιτεί μελέτη των ξεχωριστών χαρακτηριστικών της επιχείρησης και του target group που αυτή απευθύνεται, δηλαδή το ιδανικό κοινό στο οποίο στοχεύει η επιχείρηση, αλλά στη συνέχεια και του ανταγωνισμού. Έπειτα, χρειάζεται η δημιουργία λογοτύπου και των οπτικών συμβολισμών του καθώς και τη διαμόρφωση του ύφους του.

Το ύφος του λογοτύπου σχηματίζεται από την αίσθηση που αφήνουν τα σχεδιαστικά στοιχεία που το απαρτίζουν. Δηλαδή τα σχήματα, τα γράμματα (τα οποία σε πολλές περιπτώσεις είναι χαρακτήρες ειδικά σχεδιασμένοι για το logo), η χρωματική παλέτα και το δέσιμο όλων αυτών.

Ένα πραγματικά επιτυχημένο λογότυπο θα πρέπει να χαρακτηρίζεται από την έλξη και τη γοητεία. Θα πρέπει να είναι μια αλήθεια διατυπωμένη όμορφα.

Όμως, αυτή η αλήθεια θα πρέπει να είναι διατυπωμένη και σωστά. Δηλαδή να απευθύνεται στους δυνητικούς πελάτες της επιχείρησης με τρόπο επιτυχημένο και αξέχαστο.

Για τον λόγο αυτό ένα σήμα δεν θα πρέπει ποτέ να θυμίζει κάποιο άλλο. Ειδάλλως θα επέλθει σύγχυση. Θα πρέπει να είναι μοναδικό, ιδιαίτερο και αποκλειστικό για την επιχείρηση που εκπροσωπεί.

Όπως ακριβώς κάθε άνθρωπος, είναι αναγνωρίσιμος με ένα και μοναδικό πρόσωπο.

9 αρχές που υπηρετεί η σωστή δημιουργία λογοτύπου

  • Χαρακτηριστικό
  • Αξέχαστο
  • Μοναδικό
  • Εξωστρεφές
  • Ευέλικτο
  • Συναισθηματικό
  • Εύστοχο
  • Γοητευτικό
  • Διαχρονικό

Ο ρόλος και η αξία ενός λογοτύπου για μια επιχείρηση

Κάθε επιχείρηση οφείλει να διαθέτει ένα μοναδικό αποτύπωμα στην αγορά. Ένα συγκεκριμένο στίγμα που τη διαχωρίζει από τον ανταγωνισμό. Μια ιδιαίτερη φιλοσοφία, ένα ξεχωριστό μήνυμα, έναν ιδιότυπο τόνο στα διαφημιστικά και τα εταιρικά της κείμενα στην ιστοσελίδα της, στα social media και στα έντυπά της.

Τη μοναδική θέση μιας επιχείρησης στην αγορά, την προλογίζει ένα αντίστοιχα μοναδικό και άρτιο επαγγελματικό λογότυπο, συνοδευόμενο από την αντίστοιχη εταιρική ταυτότητα. Το logo απαιτείται να αντανακλά το αντικείμενο της επιχείρησης προς τα έξω με έναν τρόπο εύγλωττο, εύπεπτο και γοητευτικό, αλλά έχει και έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο: Θα πρέπει να είναι φορέας του μηνύματος και της κουλτούρας της επιχείρησης, με έναν τρόπο που θα μιλάει στην καρδιά του κοινού, που αποτελεί τους δυνητικούς πελάτες της. Θα πρέπει να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο την δεύτερη φορά που θα γίνει θεατό, ώστε να το ανακαλέσουν εύκολα στο νου τους οι θεατές.

Εδώ ισχύει ο νόμος της φύσης. Για να είναι σε θέση το ανθρώπινο μυαλό να ανακαλέσει κάτι, θα πρέπει να είναι χαρακτηριστικό και ανεπανάληπτο. ​ Ας φανταστούμε το λογότυπο σαν το μοναδικό πρόσωπο μιας επιχείρησης. Είναι μία αφετηρία, την οποία θα χρησιμοποιήσει ο ανθρώπινος νους, έτσι ώστε να σκεφτεί την επιχείρηση. ​

Ποια λογότυπα είναι τα ιδανικά

Όπως παρατηρούμε τριγύρω μας, τα πιο αξιομνημόνευτα λογότυπα είναι τα λιτά, απέριττα και απλά. Αυτά που δεν δημιουργούν σύγχυση στα μάτια των θεατών με περιττές καλλιτεχνικές λεπτομέρειες. Εδώ όμως υφίσταται και μια παρεξήγηση. Μινιμαλιστικό λογότυπο δεν σημαίνει “φτωχό”. ​

Αντίθετα, σημαίνει πως ένα τέτοιο λογότυπο, είναι απαλλαγμένο από όλον εκείνον τον οπτικό “θόρυβο” που αποπροσανατολίζει τον θεατή. Επίσης σημαίνει πως καταφέρνει να δώσει απευθείας και επιτυχημένα το στίγμα των υπηρεσιών και του αντικειμένου μιας επιχείρησης. Γιατί αυτός είναι ο ρόλος του.

Η δημιουργία λογοτύπου λοιπόν πρέπει να γίνεται σωστά και προσεκτικά, ώστε το λογότυπο να μπορεί, να επιτελεί σωστά το ρόλο του, αποφεύγοντας λάθος μονοπάτια που δημιουργούν προβλήματα στην επιχείρηση και την εικόνα της.

Πως γίνεται ορθά η δημιουργία λογοτύπου

 

Η δημιουργία ενός εταιρικού σήματος για να είναι άρτια, οφείλει να πληροί κάποιους βασικούς κανόνες, να αποφεύγει κάποια συνηθισμένα λάθη. Πρέπει να ακολουθεί έναν σωστό βηματισμό από το Α έως το Ω. Έτσι, θα προκύψουν οι πραγματικά καλές σχεδιαστικές ιδέες και το αποτέλεσμα θα είναι σωστό και επαγγελματικό.

Παρακάτω θα αναλύσουμε τους βασικούς κανόνες που ακολουθεί η σωστή δημιουργία λογοτύπου. Ποια πράγματα θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας και ποια να αποφύγουμε κατά τη διαδικασία της σχεδίασης και πριν από αυτήν. Έτσι, ώστε να προσδώσουμε στο λογότυπό μας τις σωστές βάσεις, για να επωμιστεί τον καθοριστικό ρόλο της εικονικής εκπροσώπησης της επιχείρησης.

9 αρχές που υπηρετεί η σωστή δημιουργία λογοτύπου

 

Το επιτυχημένο λογότυπο είναι:

 

Χαρακτηριστικο

Δηλαδή, αντιπροσωπευτικό του αντικειμένου της επιχείρησης αφενός, αλλά και των αξιών που πρεσβεύει η επιχείρηση αφετέρου.
Είναι σημαντικό, μέσω του λογοτύπου, ο κόσμος να ταυτίζει στιγμιαία την επιχείρηση με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Όμως και να προϊδεάζεται από την ποιότητα των προϊόντων ή των υπηρεσιών αυτών.

 

Αξεχαστο

Πρέπει να είναι απλό, αξιομνημόνευτο και εύπεπτο στο μυαλό των θεατών του. Δηλαδή πρέπει να διαθέτει μία λιτότητα που θα του επιτρέψει να αποτυπωθεί σαν στάμπα, στιγμιαία, στο νου όποιου το δει.

 

Μοναδικο

Κάθε επιχείρηση είναι ξεχωριστή και συνεπώς ξεχωριστό είναι και το λογότυπό της. Είναι σημαντικό να προσδίδει ένα μοναδικό στίγμα σε αυτήν, διακρίνοντάς την από τον ανταγωνισμό.

 

Εξωστρεφες

Είναι σημαντικό μέσω του λογοτύπου η επιχείρηση να φωνάζει δυνατά το μήνυμά της ή την φιλοσοφία της. Αυτή η αυτοπεποίθηση είναι που δημιουργεί μια αίσθηση αυθεντίας στα μάτια των θεατών. Δηλαδή μια αίσθηση που είναι ο πρόδρομος της σχέσης εμπιστοσύνης, σε ένα μελλοντικό χρόνο μεταξύ των καταναλωτών και του brand.

 

Ευελικτο

Ένα λογότυπο θα πρέπει να είναι εύκολα αναγνωρίσιμο όταν είναι θεατό και χωρίς χρώματα, ή σε πολύ μικρή διάσταση. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να πληροί τις σχεδιαστικές προϋποθέσεις, ώστε να είναι προσαρμόσιμο σε διάφορα μέσα χωρίς πρόβλημα. Σε ηλεκτρονικά μέσα όπως ιστοσελίδα, email, social media. Σε έντυπο υλικό όπως κάρτες, επαγγελματικό έντυπο, flyer, αφίσα, τιμολόγια ή και σε άλλα μέσα όπως t-shirt, οχήματα, επιγραφές κ.λ.π. Αυτή η προσαρμοστικότητα είναι ένα βασικό ατού που χαρίζει η προσεγμένη δημιουργία λογοτύπου.

δημιουργία λογοτύπου

Συναισθηματικο

Το καλό και σωστό λογότυπο διαθέτει τη μοναδική ικανότητα να προκαλεί στιγμιαία συναισθήματα στον θεατή. Αυτός είναι ένας από τους θεμελιώδεις νόμους της διαφήμισης και του marketing. Διότι οι άνθρωποι πρώτα αγοράζουν κατευθυνόμενοι από το συναίσθημα και μετά δικαιολογούν την αγορά τους με τη λογική. Αυτό συμβαίνει σε όλους τους κλάδους της αγοράς. Από το supermarket που πηγαίνουμε συχνά μέχρι την αγορά αυτοκινήτου ή την αγορά μια υπηρεσίας π.χ μέσω internet.

 

Ευστοχο

Το λογότυπο πρέπει να δίνει το σωστό μήνυμα στο σωστό κοινό. Όταν δίνει μια επιχείρηση οπτικά, στους δυνητικούς πελάτες της αυτό που θέλουν να δουν, σαν εικόνα, τότε σε πρώτη φάση αυξάνεται το ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της επιχείρησης. Σε δεύτερη φάση, το logo αποτυπώνεται στον νου των θεατών, σαν συνώνυμο της ποιότητας.

 

Γοητευτικο

Ένα σημαντικό στοιχείο για ένα logo είναι η δυνατότητα, μέσω της σχηματικής και χρωματικής ισορροπίας του να γοητεύει συνολικά τον θεατή. Άλλωστε οι αξέχαστες σχέσεις ξεκινάνε με ένα.. καλό φλερτ..

 

Διαχρονικο

Μεγάλη βαρύτητα χρειάζεται πάντοτε να δίνουμε στην αντοχή του λογοτύπου στον χρόνο. Για αυτό, η χρήση εικαστικών στοιχείων που είναι συνυφασμένα με πρόσκαιρες τάσεις της εποχής θα πρέπει να είναι μετρημένη προς ελάχιστη. Σε αυτό τον τομέα βοηθάει και η λιτή δημιουργία λογοτύπου χωρίς γραφιστική φλυαρία.

Πώς η δημιουργία του λογοτύπου μας θα γίνει με τον σωστό τρόπο, και θα πληροί όλους τους παραπάνω κανόνες; Με το να κάνουμε μια προεργασία προτού ξεκινήσουμε τον σχεδιασμό του logo μας.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ ΛΟΓΟΤΥΠΑ

1024 POT
1024 PL
Logo Ξενοπούλου 500Χ500
1024 AR
1024 KBS

Έρευνα

Επειδή όλα ξεκινούν από την σωστή έρευνα, η ομάδα μας πριν προχωρήσει στην υλοποίηση του εκάστοτε project, φροντίζει να διεξάγει ολοκληρωμένη έρευνα με γνώμονα τις ανάγκες σας!

Προετοιμασία

Η σωστή προετοιμασία είναι το βασικότερο συστατικό όλων. Για τον λόγο αυτό, επενδύουμε τον απαιτούμενο χρόνο σε συνεργασία μαζί σας προτού μεταβούμε στην ανάπτυξη της ιστοσελίδας σας.

Σχεδιασμός

Γραφιστική ομάδα και ομάδα προγραμματιστών γίνονται ένα και σύμφωνα με τα δικά σας “θέλω” και το πλάνο της προετοιμασίας, δημιουργούν ένα μοναδικό σχεδιασμό για την ψηφιακή σας παρουσία.

Ανάπτυξη

Αφού ολοκληρωθούν επιτυχώς τα στάδια της έρευνας, της προετοιμασίας και του σχεδιασμού, είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη της ιστοσελίδας σας ολοκληρώνοντας έτσι τον στόχο μας!

elGR